Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Sofie - 28 maj 2009 20:06

upplev sommaren med ingen mindre än Hallands största artist på scen

L E G E N D E N och den senaste partymusiken inom hiphop rnb & house.

Den första riktiga sommarpartyt innan sommarlovet...OBS!! missa ej LEGENDENs enda sommarspelning i halmstad innan han beger sig på sin efterlängtade sverige turné för att promota hans kommande album.


När: 5/6
Var: valentine halmstad
Tid: 21.00-01.00
Ålder: högstadiet & uppåt
Inträde: 60:- gratis garderob

Av Sofie - 28 maj 2009 01:34

Pappa frågade mamma härom dagen om jag inte pluggade längre,

mamma förklarade då att jag inte är kapabel att plugga just nu.

Att jag är i en depression och helt enkelt inte klarar av det, men att jag iallafall jobbar eller har fått timanställning i kommunen ju.

Då sa han: "har hon varit deprimerad sen hon va  16 då eller?"


Om du bara hade tittat på mig, om du bara hade frågat mig, då hade du vetat att jag varit deprimerad till och från sedan jag var 14.

Visst har det funnits bra perioder då jag inte alls känt av depressionen,

men den har alltid funnits där under ytan..

Om du bara hade tittat på mig, om du bara hade frågat mig,

då hade du vetat pappa att din lilla flicka fick sin dödslängtan redan när hon var 14, men att hon kämpat och kämpat för att komma dit hon är idag.

Då hade du också vetat att precis innan Charlie dog så hade din lilla flicka lyckats hitta tillbaka, hon hade hittat sig själv och var inte längre den vilsna flickan som längtade efter evig sömn..


Jag skulle just börjat på en skola uppe i värnamo i augusti för att läsa till behandlingassistent, jag hade kommit in på skolan och allt.


Men så halv 3 på natten den 12 april 2008 knackade polisen på, på våran dörr och berättade att älskade Charlie tagit sitt liv.


Pappa om du bara hade varit där den natten hos din lilla flicka, om du bara hade sett din lilla flicka när hon fick veta, då hade du förstått, då hade du vetat att hela hennes värld rasade samman där på bara några sekunder.

Hela hennes liv splittrades o hon tappade bort sig själv igen.


Hon fick tillbaka depressionen som hon hade lyckats bli av med och denna gången slog den henne tio gånger värre.

Denna lilla flickan är glad att hon idag klarar av att stå upp,

att hon klarar av att andas, att finnas och att älska.

Ja pappa, hon har lärt sig att älska igen, hon är inte längre rädd för att släppa folk inpå sitt liv då hon vet att hon kan mista dom.

Istället ger hon hela sitt hjärta åt att älska människorna i hennes liv.

Hon ger så mycket av sig själv för att slippa känna smärtan inom sig,

för så länge hon bara ger så känns inte smärtan.

Då kan hon hålla tårarna borta lite längre än vad hon kunde förut.


Du borde pappa precis som jag, vara stolt över hur långt jag lyckats komma.

För du ska veta dom 2 försöken att försvinna som jag gjort efter Charlie inte är dom ända gånger i mitt liv som jag tänkt och velat försvinna från jordens yta.

Jag har kämpat mer än många andra i min ålder för att nå hit jag är idag

och jag är stolt, ja pappa jag är stolt över att jag lyckats såhär långt.

Det sårar mig att du inte är lika stolt som jag!


Jag älskar dig, har alltid gjort och kommer alltid göra,

även om du inte älskar mig tillbaka eller verkar vilja ha mig i ditt liv!


Presentation


Sofie Nilsson

Omröstning

läser du denna bloggen regelbundet?
 Ja
 Försöker iallafall
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards