Alla inlägg under juni 2009

Av Sofie - 30 juni 2009 16:55

GLÖM INTE MIN NYA BLOGG!

JAG UPPDATERAR DÄR HELA TIDEN!


http://sofienilsson.devote.se/




 
Av Sofie - 29 juni 2009 10:54

Nu har jag gjort en ny blogg på devote! tyckte det var dags för lite ändring :)

 

Här kommer länken http://sofienilsson.devote.se/

 

Såå följ mig gärna där istället! Min gamla (dvs denna bloggen) kommer givetvis att finnas kvar då jag har bloggat här ända sedan Charlie tog sitt liv och inte gärna vill ta bort alla dom inlägg jag gjort där jag skrivit ner tankar och känslor kring hans bortgång!

Såå följ mig nu till min nya blogg istället!

 

Kram på er allihopa och tack för att ni läser :*

Av Sofie - 28 juni 2009 19:03

Eftersom jag inte skrivit på länge så får jag väl uppdatera lite grann tycker jag!


Midsommar firade vi ju hemma o så, det har jag nog redan skrivit om!

Fick ett otrevligt samtal också, från en person som jag trodde ialf brydde sig lite mer om mig än va den personligen tydligen gjorde.


Hur du kan anklaga mig för min brors död det förstår jag inte,

när du vet hur olycklig jag blivit efter det och du vet hur dåligt jag mår för att han inte längre finns och att jag saknar honom så otroligt mycket som jag gör.

Du vet lika bra som jag och alla andra att han var en del av mig.

Att han var en av dom finaste personerna jag hade i mitt liv och du vet precis som jag och alla andra, att vi inte trodde att jag skulle komma dit där jag är idag. Du trodde precis som jag trodde att jag inte skulle orka, inte skulle klara av att ta mig hit.

Men nu är jag här och jag klarar äntligen av att se en framtid även om jag vet att den kommer bli tom, tråkigare och fruktansvärt jobbig utan Charlie i mitt liv.

Men ändå säger du till mig att det är mitt fel?

Förstår inte, för det är klart att jag anklagar mig själv, alla runt omkring Charlie anklagar sig själva, speciellt som det kom så plötsligt och helt utan förvarning, men att utala dom orden; att man lägger skulden på någon annan, det är riktigt smutsigt gjort!

För jag vet inom mig att detta är inte mitt fel, det är lika mycket "lisa, okänd på stan"s fel liksom..

Men jag trodde helt ärligt inte att DU av alla anklagade mig, det gör ont ska du veta, att höra din anklagande röst, att höra hatet i din röst, det var något jag aldrig trodde jag skulle vara med om!


Sen säger du att jag smutskastar dig på internet? kan du säga nånstans där jag smutskastar dig? NEJ, jag snarare skriver om hur mycket jag saknar dig i mitt liv och hur ledsen jag varit för att vi inte har någon kontakt osv..

Men det är slut på det nu, jag tänker inte krusa dig och jag tänker inte lägga ner tid på att ens försöka, det är du som gjort fel nu, riktigt riktigt fel, så tiden för utvisa hur det blir, men jag tänker iallafall inte försöka mer nu..Jag gav upp i samma stund som du sa till mig att "det är mitt fel att han är död"  Jag älskar dig och hoppas att du får ett bra liv, med eller utan mig spelar ingen roll, bara du blir lycklig och har det bra!

sååå slut pratat om det nu, det var sista gången jag nämnde det i min blogg eller nån annanstans överhuvudtaget!

----------------------------------------------------------


Fredags vart det fotboll ju, som alla tydligen skulle titta på haha..hela stan satt och hejade o buade kan man ju säga mahahaha..förstår inte det där med fotboll alltså, själv tycker jag det suger och skulle aldrig få för mig att sätta mig och glo på det.. okej kanske om man var ett gäng som satt ihop o drack o umgicks o glodde fotbollen, men då skulle jag inte precis följa matchen heller utan bara sitta och umgås och ha trevligt liksom haha..

men men ialf.. killen vart o tittade på fotbollen med nårra kompisar

och jag o madde stack till harrys o käkade " dom traditionella kycklingvingarna" ;) och drack nån öl, sen stack vi hem till Natasha som hade fyllt 21 och drack lite där och sen blev det in till asian för att ta en öl där.. trevligt trevligt och tack för festen Natasha!


Och igår bjöd lelle ut mig på kinamat och sen skulle vi stuckit in till stan och tagit en öl, men båda va helt slut efter all maten så det blev hem och glo film istället och bara ha en myskväll! me like!

Och nu är han hos en kompis och jag har nyss städat o ska fixa med vaniljvispen till äppelkakan, men fifan vi har ingen elvisp så blir att vispa för hand "skit jobbigt" hahaha xD


Nån som läser som kan komma på nåt roligt som jag kan skriva om? Nåt som ni vill veta vad jag tycker om det osv?? kommentera gärna isf och skriv vad ni vill att jag ska skriva om :) lovar att skriva om det vad det nu än är! 


pusskram*

Av Sofie - 28 juni 2009 13:53

har varit alldeles för fint väder för att sitta inne och blogga juu :P

så har inte blivit att jag bloggat så mkt på senaste!

Men ska sätta mig ner senare ikväll och skriva om vad som hänt osv! :)


pusskram*

Av Sofie - 20 juni 2009 18:17

Igår satt vi och festade lite grann här hemma, drack ett par öl och spelade kort och så, var väldigt trevligt :)

Sen idag har vi haft folk här hela dagen, suttit o snackat o umgåtts o så.. nu gör älskling sig iordning, medans ja sitter här med en kompis till honom,

sen kommer madde, ola o nårra till så blire lite fest igen!

Ska bli trevligt såklart, nåt får man ju göra nu när det är midsommarhelg o så!

Egentligen skulle vi bara suttit hemma själva igår och tagit de lugnt, men så ringde en kompis till älskling och ville komma förbi så blev det att ett par till kom förbi typ :)

Men men, det var lika trevligt det :P

Just nu är jag typ dööööödstrött :/ men det går la över om en stund hoppas jag, så att man blir på festhumör o pallar va social med folk o så :P

För jag tror jag är en av dom tråkigaste o surigaste människorna på jorden när jag är trött hahaha.. suriig vet jag att jag är iallafall och garanterat ganska tråkig också :P haha! men what ever, man kan fan inte vara pigg, glad o rolig alltid!


mhmm..jag och älskling har pratat mkt idag så där om allt och ingenting typ!

haha låter väl som att vi aldrig pratar med varandra när jag skriver så, 

men det gör vi men ibland går vi djupare i pratet eller vad man ska säga och det känns ungefär som att man visar en del av själen för varandra!

jag älskar den känslan och jag älskar att prata med honom på det där viset, det känns som att vi kommer varandra mycket närmare då och jag älskar honom bara ändå mer liksom!


För var dag som går inser jag hur lyckligt lottad jag är som har honom

och jag inser också att utan honom i mitt liv hade det varit väldigt tomt!

Jag är så himla tacksam för att han är min, för att jag får älska honom och att han älskar mig tillbaka!

Han är det finaste jag har och att han alltid finns där för mig trots att jag ibland är en "pain in the ass" betyder så himla mycket för mig!

Vet ärligt talat inte vad jag hade gjort utan honom,

jag kan inte förklara för er här som läser hur mycket han gör för mig,

enbart genom att finnas o vara vid min sida får han mig att inte känna mig lika trasig längre..han gör mig hel på ett sätt jag inte trodde var möjligt och han lagar allt det inom mig som gått isönder, sakta men säkert börjar jag bli starkare och helare! Och jag vet att en dag kommer han ha gjort mig så hel att jag inte längre behöver vara ledsen och må dåligt!


En vän till älsklingen sa innan idag att det du tänker på mest under dagtid är det du dyrkar..alltså isf dyrkar jag min Lelle :) <3

För han är verkligen den jag tänker på mest, jag tänker på honom direkt när jag vaknar, jag tänker på honom näst intill hela dagen fast att han typ alltid är vid min sida, i samma rum eller rummet bredvid :)

Av Sofie - 19 juni 2009 16:15

Alla minns vi nog midsommar från när vi var små :)

Jag menar om du tänker efter hur en perfekt midsommar för dig ska se ut,

så är det väl den midsommaren när du var liten som du tittar tillbaka till?

Är det inte så?


Midsommaren som spenderas tillsammans med familjen och närmaste vännerna till familjen!

Midsommaren där alla åt sill och potatis enbart för att så var det på midsommar vare sig man gillade det eller inte.. sen var det dags för jordgubbarna och grädden/glassen.. och efter det var det dags för lekarna men då var alla vuxna oftast redan för fulla så det blev aldrig några lekar,

men vi hade lika kul för det för vi var ju iallafall tillsammans allihopa!

Och leka det klarade ju vi barn på egen hand :)


Sen när vi barn blev lite äldre som nu dom senaste åren, då har det självklart varit camping som gällde på midsommar,

då tog vi allihopa husvagnarna och åkte ut till hjörnared (en stor sjö)

där blev det grilla och dricka och  bara ha allmänt trevligt och så..

Det är väldigt många som åker ut dit och campar när det är midsommar men ändå så känner alla, alla på något vis, det är en kompis kompis eller nåt liknande! så ingen var främling liksom!


Men det förändras, det är inte samma sak nu när inte Charlie är med oss.

Jag skulle inte få för mig att åka ut dit och campa en midsommar utan honom, det skulle helt enkelt kännas för fel!

Såå jag tar det mycket hellre lugnt och bara njuter av att låta dagen bara vara en utav alla andra dagar i veckan :)


Ska spendera kvällen med min underbara älskling såklart, älskar honom mer än jag nånsin kan förklara med ord! <3


pusskram o glad midsommar på er!


Av Sofie - 18 juni 2009 18:12

vissa dagar är bättre än andra och vissa dagar tänker du mer än andra.

jag hatar när det där tänkandet sätter igång, för det är då man blir förvirrad och undrar vad som är rätt o fel osv..

det är då man önskar att man kunde spola tillbaka tiden och få det att bli som förr igen!

gud som jag saknar dig, idag lite mer än igår.. för vissa dagar saknar jag dig mer än andra dagar, det är dagar när jag känner att jag behöver dig som jag saknar som mest..dagar när det slår ner över mig att du inte längre finns som jag saknar dig mest.

Dagar när jag verkligen hade behövt en kram från dig som jag saknar dig som mest..

dagar som den här när jag tänker för mycket som jag saknar dig som mest!

älskar dig brorsan! <3

Av Sofie - 16 juni 2009 00:00

såååååå nu är mitt namn helt gone, finito, bytt, borta... va ska jag säga?? jag heter SOFIE nu inte EMELIE!! ha en bra dah!!!! pusskram*

Presentation


Sofie Nilsson

Omröstning

läser du denna bloggen regelbundet?
 Ja
 Försöker iallafall
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards