Alla inlägg under juli 2008

Av Sofie - 29 juli 2008 23:54

Saknar dig så otroligt mycket.

Önskar det fanns nåt sätt att få dig levandes igen.

Vill inte vara utan dig.

Du var allt, min värld, mitt syre, mitt hopp.

Utan dig är allt så mörkt, kallt, ensamt.

Tomheten fyller mig, tar över mig.

Kom tillbaka till mig.

Ett liv utan dig, hur ska det gå till?

Jag kan inte andas utan dig.

Du var min andra hälft älskade själs syskon!

Jag älskar dig av hela mitt hjärta!

<3

Av Sofie - 29 juli 2008 12:21

Heaven is a place nearby
So I won't be so far away.
And if you try and look for me
Maybe you'll find me someday.
Heaven is a place nearby
So there's no need to say goodbye
I wanna ask you not to cry
I'll always be by your side.
You just faded away
You spread your wings you had flown
Away to something unknown
Wish I could bring you back.
You're always on my mind
About to tear myself apart.
You have your special place in my heart.
------------------------------
Att en dag vakna upp och inse;
att livet inte är vad man väntat sig.
Det blir som att leva i en mardröm.
Du var den jag älskade högst,
den jag alltid vände mej till.
Och plötsligt finns du inte mer.
På bara en natt förändrades mitt liv så totalt.
Livet är orättvist, ja det är grymt.
Att en människa som är så älskad,
som gör så många andra människor glada,
en dag själv inte orkar leva.
Att inse att man kan förlora precis vem som helst,
när som helst och hur som helst.
Det är nåt man egentligen inte vill vara medveten om.
Man vill inte bli medveten om att vi alla dör en dag.
Vill inte förlora människor man älskar.
Men en dag har man förlorat allt,
för vi ska alla dö.
Ja både du och jag,
kanske inte idag, kanske inte imorron,
men en vacker dag då är allt lidande slut.
---------------------------

Hur kan det vara möjligt att jag ska behöva leva utan dej?
syster o bror, jag älskade dom orden.
stoltare storasyster än mig finns fan inte,
älskade att få vara din storasyster.
Du är en så underbar person, du fick andra att må bra.
du satte alla andra före dej själv.
kanske att du skulle tänkt lite mer på dig själv istället för på alla andra.
alla saknar dej så otroligt mycket.
bara titta på mamma o pappa, de gör ont i hjärtat att se sorgen i deras ögon.
att se den där blicken som inte längre lyser lika starkt hos dom.
att se det där leendet som aldrig riktigt blir helt.
Vi ville att du skulle stanna hos oss.
Älskar dej så himla mycket, mest av allt ska du veta!
--------------------------------------
Tar en dag i sänder.
Ett steg åt gången.
Vet inte längre hur morgondagen ser ut,
om den ens existerar.
Känns som tiden står stilla.
Som att jag fortfarande är kvar där i April.
Min saknad o längtan efter dej blir bara större o större.

------------

Tårar faller, när min längtan efter dig slår över mig.
En längtan så brutal, naken sliter i min kropp.
Den är skoningslös, den äter upp mig inifrån.
Du fick inte lämna mig älskade bror.
Livet har inte längre någon betydelse,
ingenting spelar egentligen någon roll.
Utan dig är jag bara så tom, ett tomt skal.
Stilla gråter jag mig till sömns o önskar att jag slipper vakna igen.
Önskar att jag åter igen ska få bli ett med dig.
Saknar dig så fruktansvärt mycket o vet inte hur länge till jag orkar.
--------------------------------------


I miss you so much.
Every night i pray that you are in a better place now.
I hope you feel okey.
I hope that your thinking of me sometimes.
Cause i think of you all the time.
Can´t see clear, can´t understand.
Don´t want this to be it, don´t want this to be true.
I hope this is just a nightmare, that i´ll soon wake up
and you will be here and tell me it all was a dream,
just an nightmare that never will come true.
Goodnight my little brother I Love You so much!
-----------------------------------

One little angel dosent smile
she havent done that for a long while
but i know, yes i know that if i could turn back time
she would never have to cry
but i cant, i wish i could cuz i hate to see you sad
but hush little angel dont you cry
everything is gonna be alright

with a broken wing she fights the pain and you all should see her fly

Come stop your crying
It will be alright
Just take my hand
Hold it tight
I will protect you
From all around you
I will be here
Don't you cry

For one so small
You seem so strong
My arms will hold you
Keep you safe and warm
This bond between us
Can't be broken
I will be here don't you cry
look over you shoulder and ill be there

he will always be there .. in your heart
never forget, never give up

forever honest and true to you
---------------------

Ditt rufsiga ljusa hår,
Ditt busiga leende,
Dina ögon lika blå som mina.
Jag saknar det alltihop.
Gör så ont att se mig själv i speglen,
ögonen som påminner mej om dej.
Ja, där är mycket hos mig själv som påminner om dig!
Jag saknar dej så otroligt mycket.
Dina kramar, de kändes som om halsen skulle gå av när du kramar om mej,
men gud som jag älskade dom kramarna.
En sån kram kunde få en molning dag att bli bländande ljus.
Din humor, som ingen annans ja någonsin mött,
lus fräck o cool as hell.
Du fick mig alltid att skratta åt saker som var svåra.
Fick mig alltid att le när gråten var nära.
Jag tänker tillbaka på alla år vi spenderat med
syskonbråk, lek o fulla i bus.
Gud vad jag saknar den tiden.
Önskar jag kunde spola tillbaka tiden,
få ha dig här hos mig.
Höra nåt av dina dumma skämt elr bara brottas om vem som
ska ha fjärrkontrollen.
Saknar hur du alltid tetades om hur blond jag var.
Saknar hur du alltid kittlade mej tills jag inte fick någon luft.
Saknar hur du alltid skrattade när du sa; Lilla storasyster.
Saknar allt som är dig!
Försöker hålla fast vid allt jag kan, allt som har med dig att göra.
Jag skulle gjort precis vad som för att få tillbaka allt det där,
dom där små stundera som betyder så mycket.
Dom där små stunderna som jag alltid kommer förvara närmast hjärtat.
Jag kan inte beskriva hur det känns, när det slår över mej att alla
dom stunderna är förbi, borta, kommer aldrig mer.
Vad som helst för en enda minut med dej!
Älskar dej o saknar dej
------------------------------------

I mina tankars sömn, där finns du
Det är därför jag ibland vaknar upp oh gråter.
Det är därför jag vill somna om igen.
När jag vaknar, endast jag och ett kallt rum.
Min röst är borta, jag kan inte skrika bara gråta tyst.
När jag somnar i mina tankars sömn, drömmenom en verklighet som fanns..
men med ett problem, en lång väg att färdas för att igen få ses.
Ibland drömmer jag om dig, ibland drömmer jag om lyckan som fanns när jag var i himlen, när jag var med dig!

-----------------------

Alla har det kämpigt nu, kämpigt på sitt eget vis. En del har kommit längre i sorgearbetet än andra. Men så länge vi alla har varandra så är vi starka o klarar oss igenom detta på något vis. Charlie var o är vårt ljus, det kan ingen någonsin ta ifrån oss. Men jag vill bara säga att ingen av oss kan stanna upp i våra liv, på något vis måste vi alla försöka att fortsätta orka. För varandras skull o framför allt för Charlies skull. Charlie var den personen som stod mej aldra närmast i mitt liv; jag vet att han inte vill att vi ska stanna upp, han vill att vi ska fortsätta, att vi ska kämpa o att vi ska försöka vara lyckliga även om lyckan just nu känns väldigt långt borta. En del är arga på Charlie för det han gjort, visst jag har också känt vis ilska, men sen tänker jag att om Charlie kände att han var tvungen att avsluta sitt liv så måste han ha mått otroligt dåligt och då vet jag att min lillebror mår bra nu. Nu känner han ingen smärta, nu mår han inte dåligt.. Jag hoppas att han funnit vad han sökte! jag saknar honom enormt mycket o har fortfarande svårt att se hur livet kommer att bli hädanefter, utan min charmiga bror, men vet att på nåt sätt ska det funka, det måste det göra! Jag hoppas att fler tänker som mej; att det ska gå. hur jobbigt det än är, hur mörkt det än känns, hur tomt, kallt o ensamt det än är utan vår Älskade Charlie så måste vi försöka hitta nåt att hålla fast vid. Charlie kommer alltid finnas i våra tankar, hjärtan o alltid finnas hos oss även om vi inte ser honom! Genom oss lever han vidare! Vila i Frid

---------------------------

lite grejer jag skrivit under dessa månaderna, denna ena texten är från en vän åt mig.

Av Sofie - 29 juli 2008 02:03

yysch vilken varm dag det har vart asså.. visst det är väl skönt med sol, borde egentligen inte klaga, men jag tååål bara inte när det är föör varmt.

har varit ute i skälderviken hela dagen med båten, med pappa o lillan, frida hjärtat var också med.. och Helena, PeO o Hanna kom också ner en runda, åkte på "sightseeing" (stavningen!?) i ängelholm :P haha.. jaja det har varit en härlig dag iaf..

tankarna har snurrat som vanligt o ibland blir saknaden värre än vanligt, speciellt i stunder då jag vet att Charlie hade trivts och tyckt att livet var underbart. fattar fortfarande inte vad det var som fick han att ge upp, får jag någonsin ett svar på min stora fråga Varför?!

och kommer ja verkligen klara av detta?

Vissa stunder tänker ja bara; nu ger jag upp, nu orkar ja inte mer, nu vill ja inte mer, ja skiter i allt nu..

men sen finns det nån stund ibland då ja tänker att livet kan vara värt nåntinmg iallafall, att ja måste finna nåt som kan få mig att vilja fortsätta kämpa.

jag tar en dag i taget o ser vart dagen tar mig, antingen klarar jag av den elr så gör jag det inte, tiden får utvisa hur allt blir..


Av Sofie - 28 juli 2008 02:48

jaha då har man börjat blogga också!

känner att ja har mycket att skriva av mej om just nu så tyckte en blogg passade bra!

idag/natt har varit extremt jobbigt, har saknat älskade Charlie extremt mycket, du borde vara här hos mej inte där i änglarnas stad brorsan!

Kan inte beskriva all smärta jag känner inom mig,

den äter sakta men säkert upp mig inifrån.

önskar att jag på nåt sätt kunde få dig levandes igen,

att få krama dig, se dig le, höra din röst, det är min högsta önskan.

förstår inte hur jag ska klara av ett liv utan dej, det är så jävla tomt.

visst jag har många som finns där, som stöttar mej o som bryr sej..

MEN, dom är inte du hjärtat mitt.

Hur blir storasyster någonsin hel utan lillebror?

det går bara inte..

vill kunna le utan att fejka.

vill kunna skratta direkt ifrån hjärtat igen.

3½ månader sen du lämnade mig, lämnade oss.

insåg du inte hur mycket vi alla älskar dig o bryr oss om dej?

vissa dagar fungerar hyfsat, men mesta dels är jag svag så svag,

vissa dagar orkar jag knappt gå ur sängen, vill bara stanna kvar där o få sova, somna in som du.

förlorade själs syskon, min längtan efter dej sliter mej i tusen bitar, tränger in i varje del av mej.

kan inte se nåt ljust alls just nu, kan bara se dej.

vill verkligen inte leva utan dej och en dag kanske jag också ger upp, då kan ni inte klandra mej, ni kan inte klandra mej för att jag är svag o ni kan inte klandra mej för att jag inte orkar mer nu när livet blivit till en enda stor sorg.

mörker det är allt jag ser, ett tomt mörkt rum o ingen hör min rop.

ingen torkar tårarna som rinner hejdlöst när ja sitter i min ensamhet.


Av Sofie - 26 juli 2008 05:04

the day you wake up and relize it´s all just a dream.
everything is gone and you can´t understand what happend.
who will catch you when your falling?
who will take your hand and never let go?
who will love you when your dream is gone?
I can´t understand what happend, can´t understand how to do this by my own.
i´m different now, not the same as i was back then.
take my hand and tell me everything will be okey.
take my hand and show me that you love me, cause i need you now more then ever.
you make me smile, make my heart feel like it´s in one piece.
without you i´m just broken, down and alone.
you make me feel better, make me belive in tomorrow.
how could i ever show you how much i love you if you don´t wanna listen?

...

Av Sofie - 23 juli 2008 05:03

jaoo.. idag blire att åka ner till hbg tror ja de va, ska ut med båten..
ska blir härligt :)
ska bada o så..åka i nån ring efter båten typ, läär bli blöt o vattnet läär vara iskallt, men men, de värsta som kan hända är ju att man åker på en förkylning o de är de faen värt..
sitter o väntar på att lillan ska komma o hämta lilla mej nu..
undrar om hon vet att ja är i lägenheten, för annars är hon nog borta hos mamma nu :P
hon skulle komma nu vid halv tre så..
ajjja.. puss hej

Av Sofie - 22 juli 2008 05:03

jag ser gråten i din själ.
jag ser smärtan i dina ögon.
jag ser att dom dagarna andra tror att det är bättre,
så har du bara lättare för att låtsas.
för i ditt hjärta bor en alldeles för stor smärta..
Jag önskar jag kunde få dej att sluta gråta,
jag önskar jag kunde få bort all smärta du känner.

Av Sofie - 21 juli 2008 05:03

hemma hos pappa innan ikväll tittade vi på en film som Charlie var med på, det var riktigt jobbigt.. gud som jag har saknat hans röst och där fanns den, där på videon, när ja blundade kändes det precis som att han satt jämte mej och pratade när man hörde hans röst.. det var en sån konstig känsla, men gud va skönt det var samtidigt, att man för stunden kunde låtsas att han satt där.. att en röst kan få en att gråta, att en röst kan göra så ont men samtidigt vara så skön att lyssna till! Jag saknar dej så jag håller på att gå i sönder ikväll Charlie, önskar att det inte bara var en video önskar att du var här!
Älskar dej så himla mycket ska du veta, smärtan blir bara värre o värre.. Vill bara va med dej igen, vill inte ha det som det är nu, det gör för ont, en smärta jag inte klarar av att hantera.. hur gör man liksom? hur gör man för att må bra igen? jag tror aldrig jag kommer få må bra igen, inte utan dej, det går bara inte.. du var den som fick mig att må bra, åh gud vad jag saknar dej ikväll Charlie! jag orkar bara inte med all smärta längre, ja gör inte det! det e så sjukt, livet får inte va så här jävla orättvist! det får det bara inte!

Presentation


Sofie Nilsson

Omröstning

läser du denna bloggen regelbundet?
 Ja
 Försöker iallafall
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards