Alla inlägg under augusti 2008

Av Sofie - 31 augusti 2008 22:39

Idag fyller älskade Charlie år, eller ja han skulle ha fyllt 19.

Vi var i kyrkan och hade en liten "minnesstund" för honom.

Tände ljus o satte blommor, vännerna kom också dit.

De blev så fint på hans plats.

Jag hoppas han ser hur älskad o saknad han är! <3

Dagen har varit riktigt jobbig.

Har känts konstigt o tomt hela dagen. =(

Satt och fikade efteråt och ja måste säga att ja har nog aldrig känt mig så tom förut....

sjukt jobbigt har det varit.

önskar att han var här så ja fick fira han, krama om honom, ge honom nåt fint, säga att ja älskar han och sjunga; vad är det för en dag?, för honom.

känner inte alls för o skriva nu egentligen så aa skriver inte mer helt enkelt.

Av Sofie - 27 augusti 2008 14:06

Igår började ja med dom antidepressiva.

Jag hoppas verkligen att dom hjälper,

för ja orkar inte med att må som jag gör just nu.

Det gör så jävla ont och ännu ondare gör det att veta att alla ser på mig hur jag mår, vill inte att dom ska behöva oroa sig för mig mitt i alltihopa, men ja måste erkänna att ja själv också är ganska orolig för mig själv.

Har haft så knäppa tankegångar på senaste tiden att jag blir rädd för mig själv, därför jag höll med mamma om att det nog var en bra lösning att börja med tabletterna nu.

Imorgon ska ja på möte på skolan med My, hon ska prata om vad hon ska göra under "terminen" och jag ska skriva in mig.

Jag hoppas att detta blir bra nu, att jag kommer trivas med det och att jag orkar med det.

Jag vill ju verkligen komma igång igen och inte bara gå rundor och vara deppig hela dagarna.

Happ, ja och mamma va i hbg o shoppade igår.

köpte ett par sjukt snygga jeans inne på Gina, fy fan säger ja bara det tog typ 20min för mig o mamma o prova varsit par byxor, kan tänka mig att dom andra i provrummet hade jävligt kul åt oss asså.

Som det måste ha hörts :P

Sen var vi på Pierres grav också och tände ljus och sen åkte vi till Charlies grav och tände ljus där och satte en ny blomma, där är så fint nu, hos båda mina änglar! <3

Saknar er grymt mycket, livet är verkligen inte rättvist. =(

neesh nu ska ja försöka hitta på nåt.

ha de gott!

Av Sofie - 22 augusti 2008 23:18

usch, nu är ja inne i min grå period igen..

Jag hatar såna här dagar.

dagar då man undrar varför man ens gick upp ur sängen.

ingen sömn på nätterna, då dom är fyllda av panik o ångest.

sover ett par timmar framåt morgonen,

tills mamma väcker mig o tycker det är dags att gå upp.

då går man som på maskin, ner o dricker kaffet o röker morgon ciggen,

sen in i duschen, sen sitter man bara rakt upp o ner o gör absolut ingenting.

Blir irriterad för minsta lilla o gråter direkt när nån visar omtanke eller frågar hur man mår.

jag kan inte förklara hur jag mår.

allt e så himla mörkt, så tomt, så ingenting alls.

saknar bara Charlie mer o mer för var dag som går och min högsta önskan är verkligen att få bli ett med honom igen.

han var mitt ljus i mörkret, han var hela min värld, mitt liv, mitt allt.

jag fattar inte hur ja ska orka existera utan honom.

mår bara så jävla kasst nu.

ska förmodligen börja med den antidepressiva medicinen imorron, mamma tycker det iaf.

hon kom in till mig idag o pratade lite, vilket hon inte har gjort på en evighet nu, så bara det blev en chock.

och sen föreslog hon att ja skulle börja med medicinen nu för den skulle ju iaf hjälpa mot depressionen jag är i.

också sa hon att hon var riktigt jätte orolig för mig nu, för hon ser på mig hur jag mår.

Hon frågade om hon kunde göra något för mig, om jag ville ha ngn att prata med, hon tycker inte om att ja stänger in mig i mig själv som jag gör.

men sån har jag ju alltid varit när jag mått dåligt.

men det är klart, det har aldrig varit så som det är nu förut.

förstår inte riktigt på mig själv ens nu.

känner bara en sån enorm tomhet.

som om ingenting existerar längre, allt är borta.

finns inget att le åt längre liksom.

äsch ja vet inte..

ajja..

ha de goddie alla som läser! puss o kram

Av Sofie - 14 augusti 2008 16:08

fy yysch o blääh..

Har gått o fått feber o halsont :(

fyy, och jag som skulle till ängelholm idag, skulle fira Jon som fyllt år och skulle va med Frida hjärtat..

ååh, varför liksom?

Lyckas alltid när de är nåt man SKA & VILL göra..

Har inte träffat dom på sjukt länge känns de som & saknar dom massa mycket.

Men Frida hjärtat kommer nog hit en runda i helgen :D

det hoppas jag verkligen iaf <3

Saknar änglastaden som fan, ja mår så mycket bättre när jag är där<3

nee, nu ska ja hitta på nåt ist för o sitta här o tycka synd om mej själv :P

puss hej

Av Sofie - 12 augusti 2008 00:14

psykvården sägs ju va så jävla bra.
ja det ingen vet har ingen ont av.
media visar upp en så vacker fasad.
psykvård hit o psykvård dit.
det ingen ser, det ingen vet
är att dom så gärna skriver sina små lappar,
dom där vackra recepten.
det ingen ser, det ingen vet
är att psykvården med sina jävla tabletter skördar så in i helvetes många liv.
mår du dåligt?
men kom då så ska farbror psykdoktor ge dej medicin.
den som mår dåligt tackar o tar emot,
säger inte gärna nej till tabletterna.
men det ingen ser, det ingen vet
är att dom jävla tabletterna förstör människors liv.
ångest dämpande hit ångestdämpande dit.
mellor kallas de i min värld o inte fan
ger dom människor hjälp,
snarare stjälper en som redan ligger.
öppna ögonen för fan o sluta skriva ut alla dessa fucking recepten.
tror dom på allvar att lite tabletter kan läka ett trasigt hjärta
eller en fördärvad själ???
nej du, dom pajar snarare mer.
-----------------------------------

Tårarna faller,
jag är helt maktlös.
Spelar ingen roll vad ja säger eller gör,
du kommer aldrig åter ändå.
Jag tittar ut en stjärnklar natt,
drömmer o önskar,
att få bli ett med dej snart.
Klarar inte av livet som det är idag,
utan mening utan hopp om förändring.
Folk dom snackar,
ja jag är ju van,
men en del ord smärtar mer än dom är menade att göra.
Jag ser bara mörker o absolut inget mer.
Ett stort tomt hus,
mörkerlagt utan fönster eller dörrar.
Ja sitter där i mitten av rummet
och kan inte ta mig ut.
Jag ger det sista jag har,
sen tar ja mina tankar med mej.
Du vet ej hur denna vers var menad,
för mej betyder den mer.
Tittar upp en sista gång,
stänger ögonen o låter mörkret ta över.
Finner ingen mening med att andas,
ingen mening med att se.
Allt runt omkring är ändå ont,
lever i en värld fylld av dårar o ett självhat som sårar.
Lämnar allt i någon annans händer,
för jag är inte tillräckligt stark.
Ångesten växer och paniken tar över,
den är min vardag och jag blir aldrig fri.


Av Sofie - 9 augusti 2008 14:01

Har inte bloggat på ett par dagar nu, kan bero på att jag haft ett par usla dagar kan man väl kalla dom. inte mått så speciellt bra.

har känt av den där jävla ångesten/paniken väldigt ofta.

emellanåt vet ja inte vart jag ska ta vägen, smärtan blir helt outhärdlig och jag vill bara riva sönder hela kroppen för att få ut allt som finns där inuti.

jag har slutat att öppet gråta nu, kan inte när folk ser på helt enkelt.

vill inte visa hur jag känner och mår.

men samtidigt vill ja bara skrika ut; Låt mig slippa allt!!!!

Men ja vill ju egentligen inte slippa, vill finnas, men det gör så himla ont bara.

fattar inte varför man ska finnas om livet bara är ett spel som testar ens gränser hela tiden, testar en och ser hur långt man kan gå utan att bli helt knäckt.

men jag är knäckt ner, helt nerbruten, allt har raserat, så sluta testa mej nu.

låt mig få vara lycklig iaf nån dag ibland då och då.

tänk dig att få uppleva en hel dag utan smärta!?

gud va skönt det hade varit.

tiden går men allt känns verkligen som igår.

känns som att ja sitter fast i den dagen, den 12 april.

jag önskar så att jag ska kunna komma därifrån.

nu är sommaren snart slut, men ja har inte ens märkt att den har börjat,

för inom min är ja kvar där i våren, den där hemska dagen som jag aldrig någonsin kommer glömma, aldrig någonsin kommer jag förstå att livet numera måste vara såhär.

vill verkligen inte ha det såhär!

snart är det dags för Charlies födelsedag också, tänk att vi inte på något sätt får fira dig i år! Jag orkar fan inte, vill fira dig hjärtat.

vill sjunga; vad är det för en dag?

för dej och ge dig nåt riktigt fint i present, men vad?

vad kan jag ge dej nu? blommor? dom vissnar ju lika fort igen.. :(

usch..nej nu orkar ja inte skriva mer.

-------

elr kan berätta att numera är ja brunett o inte blondin..

och ikväll ska vi till Ida o fira att hon har fyllt år.

................

hatar augusti, hatar alla månader på året, hatar alla 365 dagar som kommer gå i repeat utan dig brorsan.

saknar dig oerhört mkt!<3

Av Sofie - 5 augusti 2008 10:39

sitter o passar mina kära småsyskon!

aomen ja kan bara ja vill :P

hums.. är mega trött idag asså, har sovit typ 3 timmar inatt o sen va ja tvungen o gå upp 7 bara för att mamma skulle köra då o matilda är tvungen o äta frukost halv 8 iom sin diabetes och eftersom hon ska ta sprutan innan kan hon inte fixa frukost själv, för man måste kolla så hon tar rätt mängd insulin och sånt.

dom har varit hel vilda hela morgonen och bråkat om katten typ.

sen va de om vem som skulle spela playstation och sen om vem som skulle beklaga sig till mig först om va den andra gjorde för fel osså go a head typ.

shiet hur orkar dom? klockan är inte ens 12 ännu???!!!!

ajja, mamma kommer hem igen vid halv 2 som tuuur är, då ska ja in till båstad, ska fixa lite på banken o sen vet ja inte va ja ska göra.. eller jooho, ja ska hm o soova :D haha

fattar inte hur ja bara orkade gå upp så tidigt imorse faktiskt, är nog inte riktigt vaken ännu heller..haha..

nähä, nu ska ja snart börja fixa lunch till matilda (jäkla diabetes) men men, de är ju tvunget såå har inte mkt att välja på! skriver mer senare :P

puss o kram

Av Sofie - 4 augusti 2008 02:32

hm..i fredags vart de bara en lugn hemmakväll..

I lördags åkte ja ner till änglastaden och underbara Frida, vi stack till stranden med Anton och käkade pizza o snackade..

Sen träffa vi lite kompisar till frida, sen kom danni o anna så stack vi hem till anna skulle röka vattenpipa men kolet var slut så de blev till o spela kubb ist, ja o anton vann..weei :)

sen kom jon o hans kompisar så stack vi ner till stranden igen o träffa massa trevligt folk.

sen igår blev de esspresso house med jon, danni o frida..myspys.. trevligt sällskap o gott kaffe :) haha ooch nej ja kan inte hjälpa att ja tycker bättre om de hederliga vanliga kaffet ist för massa trams med tillsatser xD haha.

ajja, vi hade sjukt trevligt iaf :) njöt av varenda sekund i änglastaden :)

Sen va de hem och fixa lite här hemma, sen bort till fredrik en runda o snacka lite skit, skulle egentligen tankat över alla mina bilder från hans data, men tar det imorron istället. ingen av oss orkade greja med det idag.

imorron blire till att söka jobb, söker för fullt nu, vart nyss inne på ams o kollade platsbanken men där fanns inget lockande..

Måste iaf få tag på ett så fort som möjligt nu så ja kan börja leta lägenhet sen, pappa har ju lovat att hjälpa mej nu om ja bara ordnar ett jobb.

sen ska ja till modina också i veckan och diskutera vad dom har för media kurser, vill ju läsa nåt inom fotografering också vill ja göra nåt där jag har användning för allt mitt skrivande.

påtal om skrivande så skrev ja brev till en vän idag, skulle gjort det för flera månader sen för han har skrivit flera ggr och undrat hur det är med mej nu, men det är ju skit och ja har bara inte haft hjärta att berätta för honom hur jag egentligen mår nu, han vet ju om vad som har hänt, men ja kände bara att ja inte kunde tynga honom med alla min känslor, han har liksom nog att tänka på tycker jag.

ajja, inget intressant att skriva om idag, skriver mest för att ni som följer min blogg ska ha nåt att läsa! :)

puss o kram

Presentation


Sofie Nilsson

Omröstning

läser du denna bloggen regelbundet?
 Ja
 Försöker iallafall
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards