Alla inlägg under juni 2008

Av Sofie - 29 juni 2008 04:58

du e konstig..
först säger du att du finns där o att ja kan vända mej till dej om det är nåt, men när jag sen gör det så säger du bara, är du fortfarande ledsen det är ju snart 3 månader sen!?
sjuuuuk, de är vad du är!! ja har haft min lillebror hos mej i nästan 19 år tror du jag glömmer honom på 3 månader????? jag kommer aldrig glömma han!! och jag tror att jag periodvis kommer må skit över det som hänt i resten av mitt liv..
kanske ja lär mej att kontrollera det bättre sen, men just nu räcker det med att man hör vissa saker, ser vissa saker elr tänker på vissa saker för att alla känslorna ska förvandlas till en exlosion.. jag fattar verkligen inte hur du tänker, hur kan man bara säga en sån sak liksom? jag hoppas verkligen att du läser detta o att du inser hur jävla besviken jag är på dej! jag kallar inte dej min vän längre... jag kallar dej för "en person jag aldrig riktigt kände"!!!
-----------------------------
såå till helgen:
den har vart kalas, som vanligt när man är i ängelholm! =) tycker de va synd att ja inte hann träffa Jon så mycket bara =/ meen vi får väl ta igen de sen =) <3
En del sooover ju halva dagen :P
hm...ja o frida blev väckta av PeO:s "skön" sång imorse.. uuuh, ja bara drog täcket över huvudet ign typ, frida med =D meen, vi gick upp till sist iaf, gick ändå inte somna om..
igår vart vi på fest hos Emelie, fridas fd klasskamrat, de va trevligt!
i fredags va vi ute o käkade med hennes föräldrar, sen stack vi till E.H med Adna o Hanna, skratta fan så ja fick ont i magen, men de gör man oftast när man är med frida =)
sen på kvällen/natten kom jon o hans kompis inom o sa hej, elr ja inom o inom, vi stod utanför frida typ =) hm.. aah helgen har vart kalas iaf!
torsdag blir det till änglastaden igen o fira frida hjärtat som blir 17!!!!<3 bara 1 år kvar tills du e 18 xD
---------------------------
idag ska vi typ ta bort allt som ligger vid Charlies grav =( bara för dom vill plantera gräs där nu... tycker de känns konstigt att alla blommor o grejer inte ska få vara kvar där =/ de blir ju så tomt där då liksom =(
yyssch imorron ska ja till diakonen igen, vill egentligen inte, vet ju att ja bara mår skit när ja går där ifrån.. de e skönt o prata precis när man sitter där, men sen efteråt när man kommer hem o så e man helt slut o de känns bara skit jobbigt.. =/ funderar på o säga ifrån att ja inte vill gå dit mer, men mamma o pappa håller på o tjattar om att ja måste gå o prata nånstans, så dom tycker ja ska fortsätta gå dit för enligt dom känns de bättre efter några gånger, vilket ja inte alls tror på faktiskt..
suck....
---------------
nääe, nu ska ja gå o sortera ut kläder ja inte använder längre..
btw pappa-Lie, Sanna & Amanda kommer hit i veckan, ska bli skoj o träffa dom! träffa dom ju på begravningen, men innan dess har ja inte träffat dom sen jag o Charlie var små.. synd att man glider ifrån varandra så lätt.. vi e ju trotts allt nästkusiner o borde ju ha umgåtts mer, men de blir ju lätt så om man bor en bit ifrån varandra! men men, ska bli kul o träffa dom o prata massa skojiga minnen iaf =)

pusssss<3

Av Sofie - 28 juni 2008 04:58

sudda ut de där fejkade leendet.
glöm bort lyckan för den är bara en illusion av hur du önskar att det var.
stick hål på din bubbla, för ju fortare du  vaknar upp, ju fortare du inser verkligheten,
ju fortare tar ditt lidande slut.
ju fortare du slutare låtsas att allt är okej, ju fortare kan du sluta kämpa.
kämpa för vad? din dröm är redan krossad, din dröm har redan suddats ut.
där finns inget kvar.
allt det som betydde nåt har redan gett sig av.
vill vara ett med dig, vill va hos dig.
förlorade själs syskon, du var allt jag hade kvar.
slutar tänka, slutar känna, slutar andas, vill inte längre känna hjärtats slag..
vill bara va hos dig!

Av Sofie - 25 juni 2008 04:57

de gör ont..
fattar inte hur jag ska förklara det ja känner just nu..
en slags besvikelse, en slags ilska..inte gentemot Charlie.. utan snarare riktat mot en helt annan person..
Elakare människa får man leta efter =/
förstår att det är ett slags hat o ilska från din sida, men att låta det gå ut över helt oskyldiga människor, det är inte rimligt, man kan bara inte göra så..
Speciellt inte mot människor som varje dag kämpar för att bevisa att dom inte är som "det"! som varje dag måste kämpa dubbelt så hårt för att folk ska acceptera dom, och ändå har människorna som kämpar i själva verket inte gjort nåt fel. det största felet dom har gjort är att föddas i fel familj. man kan inte välja sin familj, kan inte säga att den personen tillhör inte min släkt, när det sitter i blodet.
däremot kan man välja att ta avstånd från den personen, och det är precis vad Charlie hade gjort och precis vad jag har gjort! döm mej, hata mej gärna, det spelar ingen roll.. men döm inte charlie, hata inte charlie, för han har alltid varit en bra kille, en sån kille med bra betyg, skötsam och ordentlig! En omtänksam, hjälpsam, generös och otroligt fin kille! så hata gärna mej om du vill det tjejen, men hata inte charlie för han är/var en fin person.. och han förtjänar verkligen inte att bli utsatt för dina hårda ord. Låt min lillebror vila i frid, precis som jag låter din syster vila i frid! tänd ett ljus för min lillebror, precis som jag gjort varje dag i snart 4 ½ år för din stora syster! tycker synd om dej för att du bär på så mycket hat, ingen människa mår bra av det! jag hoppas att du tjejen o din familj en dag ska få må bra igen, det hoppas jag verkligen..alldra mest önskar jag självklart min lillebror tillbaka, men efter det önskar jag att du och din familj en dag ska kunna få den ro ni vill ha, att ni en dag ska kunna känna en slags lycka! Läser du detta så vet du vem du är, vill du prata så hör gärna av dej! våra sorger är inte riktigt samma iom att min lillebror själv valde att dö, medans din syster fick kämpa för sitt liv, men vi har båda förlorat den vi älskar mest, vi har båda förlorat ett syskon, och en del av vår sorg är på ett oförklarligt sätt densamma! har förmodligen skrivit alldeles för mycket i denna bloggen idag och på tok för djupt, men på nåt sätt måste ja få ut mina tankar till dej utan att tränga mej på o utan att få dej att må sämre än du redan gör!

Av Sofie - 23 juni 2008 04:54

Det värmer när folk man inte känner bryr sig! Det visar hur stort hjärta en del personer faktiskt har! <3
---------------------------------------

Alla har ibland en svår tid.
När det känns som om allt rasar ihop.
När det känns som om ingen ser eller hör dig.
MEN, jag ska stå där som en klippa och hålla dig uppe.
Och jag kommer alltid lyssna och se upp till dig.
Jag älskar dig, jag är din vän.
//Tack så mycket gumman<33
-------------------
jag kämpar allt jag kan för att inte falla.
varje morgon vaknar jag med klumpen i halsen och en smärta i bröstet som inte vill försvinna.
känns som att lungorna trycks ihop, med ett stryptag runt min hals kipar jag efter luft.
huvudet fungerar, men kroppen vill inte hjälpa till.
en del av mig funkar fortfarande, det är den delen som kämpar för att överleva.
(även kallat ångest)

Av Sofie - 18 juni 2008 04:53

imorse kändes det som att detta skulle bli en bra dag, en sån dag när man mår lite bättre än andra dagar, men de blev det inte.. har känt efter alldeles för mycket idag och just nu saknar ja dig mer än nånsin Charlie!<3<3

----------------------------------

 fick en så sjuk fråga idag.. pratade om charlie med en person, då helt utan förvarning frågar människan om ja sjäv funderat på att göra som charlie.. va e de för fråga liksom?? sjukt!!!! man frågar väl inte sånt??
-------------
var vid graven med mamma idag, vi va där typ 1½-2 timmar satt o pratade o sånt.. var skönt o va där, vi kunde sitta helt tysta utan att de kändes konstigt, vi visste ju båda två vad den andre tänkte på..
Sen sa mamma, Om Charlie kan se oss nu så mår han dåligare än vad han gjorde förut o de gör så ont att veta.. ja blir så ledsen för hennes skull, ja menar jag vet ju hur ont de gör i mig själv o hur ledsen ja är, hur ja mår o vilka tankar ja har.. hur mår då inte hon? Hon har förlorat sitt barn, ja jag vet inte riktigt hur ja ska förklara det.. :S önskar bara att ja kunde ta över hennes smärta, vill inte att hon ska må så här, vill att hon ska må bra o va glad.. gör så ont o se hur hon o pappa mår.. usch...nu tänker ja för mycket igen märker jag på hur ja skriver.. bättre o sluta skriva nu! puss hej

Av Sofie - 17 juni 2008 04:53

Nu äntligen har ja fått tid så ja kan gå o prata med nån om charlie. Har bara letat i typ 2månader nu. O idag ringde en diakon o undrade om jag ville komma o prata med henne imorgon. Först ska de va så jävla besvärligt o hitta någon lämplig o sen helt plötsligt ringer dom själva o erbjuder sig att lyssna! Ska bli skönt att få prata med någon utomstående. Hon vet vem charlie var, men hon kände honom inte. De enda ja inte fattar är varför de tog sån tid att få någon att prata med. Hade behövt det för längesen känns det som. Har så mycket tankar som snurrar o känslor ja inte kan komma på rättsida med. Aja ska bli skönt iaf. Puss hej

En tanke på dig skapar ett leende på mina läppar. När ja är i din närhet känner ja bara lycka. Du får mig att skratta, t.o.m åt saker ja själv inte förstår varför ja skrattar åt. I din närhet mår jag bra, i din närhet vill jag va 24-7! Ja tycker om dig o mina känslor växer för varje dag som

Av Sofie - 16 juni 2008 04:52

i could stay awake just to hear you breathing,
watch you smile while your sleeping,
while your far away and dreaming,
i could spend my life in this sweet surrender,
i could stay lost in this moment forever,
every moment spent with you is a moment i treasure,

i don't want to close my eyes, i don't want to fall asleep
cause i miss you baby,and i don't want to miss a thing,
cause even when i dream of you, the sweetest dream would never do,
i still miss you baby, and i don't want to miss a thing,

lying close to you feeling your heart beating,
and i wondering what your dreaming,
wondering if it's me your seeing,
and then i kiss your eyes and thank god we're together,
i just want to stay with you in this moment forever and forever forever,

i don't want to miss one smile,
i don't want to miss one kiss,
i just want to be with you right here with you,
just like this, i just want to hold you close ,
and feel your heart so close to mine,
and just stay here in this moment,
for all of the rest of time
--------------------
-------------------
I wish that I could hold you now
I wish that I could touch you now
I wish that I could talk to you
Be with you somehow
I know you're in a better place
And you know I can see your face
I know you're smiling down on me
Saying everything's okay
And if I never leave this thug life
I'll see you again someday

Av Sofie - 15 juni 2008 04:52

onsd-lörd har ja spenderat i ängelholm, med frida o jon <3
ni två är dom underbaraste jag vet <3
dessa dagarna har varit hur bra som helst :)
sen va ja hos pappa igår ju, så nu bestämde vi att vi ska ner o skriva in mej på körskolan nån dag, så ja får de där jävla körkortet.. han e trött på att skjutsa rundor mej :P haha.. My skulle ju också börja med körkortet nu, så vi kan ju plugga ihop :) roligare om man har nån att plugga med ju, hon ska också gå på pilen i laholm ju!
midsommar vet ja inte riktigt hur de blir ännu.. mamma ville typ ut till hjörnared o campa som vi gjort dom senaste åren, men ja funderar på att ha fest, men de beror lite på vad allt folk ska göra.. e ju inte kul o ha fest om folk har andra planer, då kan ja lika gärna följa md mamma o dom ju.. ajja, får se hur de blir :)
hmpf..har varit på middag hos mormor o morfar idag, shit va tjatig han börjar bli, helt yyyr ju :P men men, han ska ju in o opereras den 25e så förhoppningsvis blir han bättre efter det! happ, näe sen hade ja väl inget mer att dela med mej av! puss hej
miss yooou and going crazy! <3

Presentation


Sofie Nilsson

Omröstning

läser du denna bloggen regelbundet?
 Ja
 Försöker iallafall
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards