Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Sofie - 1 juli 2008 04:59

wiiiie, min pappa e så bäst =) han köpte båten i växjö =)

så han hämtar hem den natten mellan lörd/sönd..

den e mkt bättre än dom skrutt båtarna han hade innan=)

såå nu ska vi ut o åka vatten skidor o så, har aldrig gjort de, men ska bli fett kul o lära mej =)

första turen blir på söndag eftermiddag, nånstans i hässleholm.

fast de blir inga vattenskidor då, vi skulle dra nån jävla ring efter båten som man åker i :S ajja ska bli kul iaf!

hm andra planer för veckan?

imorron ska ja in till stan med lillan o shoppa lite, handla till frida hjärtat ju =)

sen ska ja ordna med en sak som ja inte kan berätta ännu..

sen  blir de till farmor o faffar med mamma en runda, dom ville att vi skulle komma ut och dricka kaffe o prata lite, kolla på kort från när jag o charlie var små <3

farmor har massor med kort, hon är nog den som fotat aldra mest när vi var små.

på tal om farmor undrar när Tika kommer ner o hälsar på igen? har ju inte träffat henne sen förra sommaren nu, ni som inte vet vem Tika är; det är min näst kusin, hon bor i finland i vanliga fall men brukar spendera sommrarna i sthlm hos Greta o dom, så brukar dom komma ner här en sväng också o kolla till sin lgnhet o sånt.. lovade ju att ta med henne ut nästa gång hon kom ner, hon e lite yngre än mej, men inte för ung för att festa iaf :P

jo veckans planer va det ja, sen torsdag fyller frida hjärtat år GRATTIS!!!! <3

så då ska ja ner och fira henne, sen lördag ska ja till frida och festa =) =)

ska bli kalas kul! =)

älskar verkligen o va i ängelholm, mår bra när jag e där, man slipper liksom tänka så mycket, och jag har ju inte så mycket minnen från charlie där nere, här påminns jag hela tiden om vad som hänt.. där nere har ja den tryggheten att jag kan stänga av emellanåt, där kan ja koppla tankarna åt annat håll!

ajja..färdig skrivet för inatt!

pusssss


Tack du snälla, omtänksamma, underbara tant! Tack för dina varma ord, din kram o blommorna vid graven. Idag vid graven kom en tant fram till mig, hon var vid sitt barnbarns grav, en pojke som skulle varit lika gammal som charlie. Hon hade träffat charlie på kyrkogården för ca 1år sen, hon sa att han hade gjort henne glad, att han var en mycket speciell kille, att hon hade känt att det var något speciellt med honom. Att hon bara hade träffat honom en gång men att han hade gett henne en sån glädje o varmhet då att hon nu var vemodig o så. Hon sa att han hade det mycket bättre nu, att han var för fin för denna världen, jag började som vanligt gråta av hennes fina ord om honom, och hon kramade om mig o tröstade mig, sa att jag var en stark o mycket vacker o speciell tjej. O att charlie alltid fanns hos mig. Tack du snälla, omtänksamma, underbara tant! Jag kan inte beskriva hur mycket den stunden betydde för mig, den gav mig nån slags ro. Imorgon när jag går dit ska jag tända ett ljus hos din christian som tack för den stunden. Alltid ska jag minnas den stunden! Den värmde min frusna själ otroligt mycket o öppnade mitt hjärta, nu är jag ett steg närmare mig själv o kan börja öppna mig. För du visa mig att solen kommer lysa igen. Nu kan jag sluta stänga ute folk och börja prata igen. Än en gång tack!

Presentation


Sofie Nilsson

Omröstning

läser du denna bloggen regelbundet?
 Ja
 Försöker iallafall
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards