Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

saknar

Av Sofie - 26 maj 2009 12:32

har tänkt tänkt tänkt! nu ska jag inte längre krusa folk som valt att inte längre prata med mig, har nämligen kommit fram till att om dom håller på som dom gör så måste det vara för att dom helt enkelt inte är intresserade av att dela framtiden med mig! tragiskt men sant!

och det finns inget jag kan göra åt det, för jag vet att jag inte gjort något fel så väljer dom att inte prata med mig måste det finnas andra orsaker än något litet tjafs!

Jag vet ju självklart att min pappas tjej har påverkat honom för det har varit såhär förr varenda gång jag o pappa kommer varandra "för nära" så ordnar hon så att det blir något bråk som resulterar i att jag o pappa inte pratar med varandra. antar att det är någon slags avundsjuka, förstår bara inte vad hon har för anledning att vara svartsjuk på hans dotter, hon borde snarare vara glad för att hon ser att jag får honom att må bättre när vi pratar med varandra och umgås osv..men men..

det är fine för mig hennes agg gentemot mig är ganska ömsesidigt, hon gillar inte mig, jag gillar inte henne, så varför ska vi hålla på och låtsas att vi gör det? jag är trött på all falskhet, hon har inte gillat mig på länge o jag har inte gillat henne och det är jag inte ensam om precis! Men i vart fall nu är det slut på teater och jag lägger inte längre någon tid på att ens försöka!

Jag vill ha min pappa tillbaka och jag vill ha tillbaka den fina kontakten han och jag alltid har haft förut, men det går helt enkelt inte så länge hon hela tiden håller på att förstöra! jag har pratat med andra i familjen också så det är inte bara jag som anser att det är på detta viset, för hade det varit så att det bara var jag som ansåg att det var såhär då hade det nog snarare varit mej det var något fel på men när vi nu är 5-6 personer som anser samma sak, då kan det helt enkelt inte vara mig det är fel på!

Jag vet inte om hon gör som hon gör medvetet eller om hon själv är helt omedveten om att hon gör så, men hon borde iallafall tänka efter lite och sluta upp med det hon gör.

Jag menar älskar hon verkligen min pappa så borde hon ju ialf förstå att han efter allt som hänt faktiskt behöver mig lika mycket som han behöver henne. Jag menar bara för att jag ogillar henne försöker jag inte förstöra mellan dom två, för jag ser ju att min pappa gillar henne och jag vill att han ska må bra o kunna känna lycka!

Hon borde försöka tänka på samma sätt anser jag, men en del har svårt för att tänka på annat än sig själva!


behövde bara skriva av mig lite grann, mår piss just nu!


pusskram*


 
 
Ingen bild

Frågande...

28 maj 2009 15:11

Heter din pappas tjej Lillan??

 
till ...

till ...

28 maj 2009 16:12

ja det gör hon.. hur visste du det?

http://emelienilsson.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Frågande...

28 maj 2009 16:15

Jag känner henne och det du skriver stämmer inte med det hon sagt om dej. Vet hon att du skriver så om henne?

 
Ingen bild

till....

28 maj 2009 16:58

nej jag vet att hon pratar om mig.. enligt henne använder jag ju droger fast att hon t.o.m har fått bevisat att så inte är fallet!
och med tanke på vad hon tycker om mig så förstår jag att du fått en helt annan bild av mig, men bryr mig inte så mycket!
Ja jag tror att hon läser min blogg det gjorde hon förr iallafall så det vet hon säkert att jag gör, jag bryr mig inte jag skriver inget som inte är sant så då spelar det heller ingen roll om hon läser det eller inte!

 
Ingen bild

Frågande....

28 maj 2009 17:12

Hon har ALDRIG sagt att du använder droger och vi har pratat mycket sen er familjs tragiska händelse. Min bild av dej är en tjej som har gått igenom mycket och fortfarande kämpar på och den bilden har Lillan gett mig. Jag tycker helt seriöst att du borde skämmas för att skriva så kränkande saker om andra människor!!!! Och jag hoppas verkligen att Lillan INTE läser din blogg!!! Vi får se om du har så mycket kurage att du låter kommentaren vara kvar eller om du är så feg att du tar bort det!!!

 
Ingen bild

till...

28 maj 2009 17:19

jag har verkligen ingen anledning att ta bort dina kommentarer du får tycka vad du vill visar med glädje att det finns dom som försvarar henne :)
har dock fått reda på från mer än 1 håll att hon sagt att jag använde droger.. sen att hon även säger det till mamma är väl också bevis nog, när mamma berätta för mig sen tog jag prover för att kunna bevisa att jag inte rört något!
Väldigt konstigt att hon gett dig den bilden när hon bara slänger skit till mig! Förstår inte varför hon skulle prata gott om mig till dig när hon inte kan göra det till mig! Och jag HOPPAS att hon läser den så hon får veta precis vad jag känner! En blogg är enligt mig till för att skriva ner tankar o känslor och det är precis vad jag har gjort och jag skäms inte det minsta för det, för som sagt det står inget här som inte är sant!
Och sen är ja inte ensam om att tycka det jag skrivit här jag kan räkna upp minst 6 personer som tycker o tänker precis som jag i detta ämnet! Då säger det väl ganska tydligt att jag inte bara har tagit dessa tankarna ur tomma luften?!

 
Ingen bild

Frågande....

28 maj 2009 18:20

Jag kan bara önska dej och ALLA dina 6 vänner lycka till med lögner och förtal!!! Pratade med Lillan innan och då frågade jag om hon läste din blogg och det har hon inte gjort på länge...

 
till...

till...

28 maj 2009 18:28

Det är varken lögner eller förtal :) Och vänner o vänner det är familjemedlemmar så dom känner ju också lillan väldigt väl och vet precis hur hon fungerar :) Jag har iallafall tillräckligt med kurage för att stå för vem jag är och vad jag tycker och tänker och känner, vilket jag inte direkt kan säga om dig min anonyme vän :) ha det bra!

http://emelienilsson.bloggagratis.se

 
Ingen bild

undrande

28 maj 2009 21:14

mycket tråkigt att du smutskastar lillan på detta vis.borde du inte vara mer rädd om er vänskap?jag har för mig att hon har varit ganska så snäll mot dig.och stöttat dig en heldel.man borde tänka innan man skriver.

 
Ingen bild

till undrande

28 maj 2009 21:21

jag smutskastar ingen, jag skriver saningen har jag läs ordentligt innan du kommenterar!
Jag har heller aldrig skrivit att hon aldrig varit snäll mot mig? för det har hon visst varit, jag berättar bara hur hon är nu och hur hon faktiskt har betet sig förut också, även om hon precis som alla andra också har sin bra sidor o dåliga sidor.. jag har bara fått nog av hennes dåliga sida då den har börjat väga mer än hennes bra sidor!
Och tro mig jag skriver inget som jag inte tänkt igenom! och stöttat mig? det är därför hon nu sett till så att jag och pappa inte ens pratar med varandra? kallar du det att stötta någon??

 
Ingen bild

undrande

28 maj 2009 21:48

ursäkta.men är vi inte vuxna mäniskor.tror du att hon sitter och bestämmer över din pappa.jag tycker att du ska ska lägga ner skrivandet om du inte skriver sant..

 
Ingen bild

till undrande

28 maj 2009 22:25

jag har heller aldrig sagt att hon bestämmer över honom, om du hade läst ordentligt så står det mycket väl att hon har PÅVERKAT honom, inte att hon BESTÄMT över honom.. :) Och som jag sagt 3 gånger nu, jag skriver sanningen, har inte ljugit om något inte heller lagt till eller tagit ifrån!
men jag tycker att du ska lägga ner att kommentera om du inte vågar stå för vem du är och vad du tycker :)

 
Ingen bild

Ännu en fegis som är anonym

29 maj 2009 08:31

Du skulle skämmas!!!!! Med din inställning till sanning och lögn kommer du inte långt!! När man inte får det man vill vilket jag tror är orsaken till ditt inlägg hjälper det inte att skylla på andra. Jag håller med dom som kommenterat innan mej. Jag har känt Lillan mycket länge och VET att hon inte skulle gå imellan dej och din pappa!!

 
svar

svar

29 maj 2009 10:47

Nej fortfarande så skäms jag inte..
Bloggen är till för att jag ska skriva vad jag tänker, tycker och känner, och det är precis vad jag gjort! att sen inte ALLA håller med mig är inte mitt problem! Och inte får det man vill? haha! Det enda jag vill är att kunna prata med min pappa, är det för mycket begärt? Och jag kan tyvärr bara säga att hon har gått emellan mig och min pappa och som jag skrev om hon gör det medvetet eller omedvetet det har jag ingen aning om, men så är det iallafall! Och jag kan bara säga att jag önskar att det inte var så och blogg inlägget var en tanke att kanske ge henne en liten tankeställare och tänka efter hur det egentligen är och ingenting annat!

Vågar ni inte stå för vilka ni är och vad ni tycker så låt bli att kommentera, tycker de är oerhört fjantigt av er att inte kunna stå för vilka ni är när ni har så "starka" åsikter!

http://emelienilsson.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Carina från Laholm

31 maj 2009 20:58

Hej Emelie!! Nej jag är inte anonym men det gör ingen skillnad för mej...kanske för dej. Fick höra om din blogg där du får ge utlopp för dina känslor...jo det tycker jag nog att du gör. Jag förstår om du mår dåligt efter vad som hänt er familj men att skylla en massa saker på Lillan är väl ändå att gå lite för långt. Jag har kännt er sedan många år tillbaka och vet att det inte bara är Lillan isåfall som borde ransaka sig själv...hur har du varit emot de dina???? Har dom inte plockat upp ganska mycket efter dej??? Ställt upp när du behövde hjälp??? Jo jag vet har funnits med länge och sett!!! Men om det gör dej lycklig att vara taskig mot henne så tror jag faktiskt inte att hon lägger så mycket energi på det, Lillan har fullt upp med annat!!! Ha det bra och svara så nonchalant du kan!!!

 
till Carina

till Carina

31 maj 2009 21:54

Jag har heller aldrig sagt att dom inte ställt upp för mig..hade du varit en av dom som följde min blogg eller om du hade kollat tillbaka så hade du också sett att jag förut tackat dom osv för att dom ställt upp för mig..det du har läst är hur det är idag.. Och jag skyller inte en massa saker på lillan som inte stämmer, men hade du hört hela versionen av detta så hade du också förstått varför jag anser att hon påverkat pappa i detta och varför jag skyller på henne för att det just nu är som det är mellan mej och pappa! Och tro mig, jag ransakar mig själv varje dag och försöker ställa grejer till rätta osv, men det är svårt när man inte får någon respons! när man mår som jag gör har man ingen ork att kämpa för något som emellanåt ter sig meningslöst o som bara får en att må sämre! Jag kan väl hålla med om att jag kanske var aningens för hård mot henne i detta inlägget, men det är så jag känner, vad är meningen att skriva hur man känner om man ska utgå från vissa saker och inte skriv helt ärligt vad man känner?! Och det jag skrivit skriver jag knappast för att vara taskig mot någon..kanske snarare för att få andra människor att tänka och för att visa hur det verkligen är, det finns många som läser min blogg som själva går igenom samma sak och den hjälper dom, har fått flera stycken mejl om det och det är jag tacksam för, om de så bara hjälper någon kan jag på något vis känna att det ialf finns någon slags mening..att det jag gått igenom kanske kan hjälpa någon om jag delar med mig, men då måste jag också vara ärlig med vad jag känner, tänker, vad som händer osv.. och det är jag hela tiden, jag är inte den som ljuger om grejer för ser ingen mening i att ljuga.. kan t.ex berätta om i januari, när jag låg inne på psyk för att jag hade försökt ta livet av mig, då ringde pappa mej två ggr o lillan kom in o hälsade på en gång..men så fort jag var utskriven därifrån så slutade dom höra av sig igen.. hur ska jag tolka det? som att dom finns där och ställer upp för mig? när inte ens min egen pappa kan komma och hälsa på mig när jag försökt ta livet av mig? när dom inte ens ringer när jag kommit hem o frågar hur jag mår? hade du känt då att dom fanns där för dig? att dom brydde om dig? jag bara undrar för jag har svårt att förstå iallafall! och jag skulle gärna berätta min version av detta för dig om jag bara hade ork att sätta mig ner o skriva ner allt, men jag har helt enkelt ingen ork just nu!

http://emelienilsson.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 7 oktober 2009 11:48

hahaha av en slump gick jag in och kollade på denna bloggen och hade ju faktiskt fått en hel del kommentarer här.. dom flesta var likadana och löd "är detta länk bloggen eller?" hahahaha nej klart inte, men jag använder ju inte denna bloggen så måste...

Av Sofie - 18 juli 2009 13:49

http://sofienilsson.devote.se/ http://sofienilsson.devote.se/ http://sofienilsson.devote.se/ http://sofienilsson.devote.se/ http://sofienilsson.devote.se/ http://sofienilsson.devote.se/ http://sofienilsson.devote.se/ http://sofienilsson.devote.se/ ht...

Av Sofie - 13 juli 2009 14:24

 Vill du tjäna pengar på din blogg? Registrera dig då som medlem via länken här under, du tjänar 20kr redan vid registrering sen är det bara börja värva medlemmar, det funkar och du kan tjäna mycket på det!   http://www.woopa.se/?ref=v-sofie-v   ht...

Av Sofie - 4 juli 2009 04:10

Ser att folk fortfarande går in på denna bloggen, men gå in och läs på http://sofienilsson.devote.se/  istället, nu inatt har jag skrivit t.ex ett långt inlägg om Charlie och hur jag känner nu och så..plus att jag har hissat personer där som är vikti...

Av Sofie - 30 juni 2009 16:55

GLÖM INTE MIN NYA BLOGG! JAG UPPDATERAR DÄR HELA TIDEN!   http://sofienilsson.devote.se/        ...

Presentation


Sofie Nilsson

Omröstning

läser du denna bloggen regelbundet?
 Ja
 Försöker iallafall
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards