Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Sofie - 7 oktober 2008 13:06

Oj, det känns som att dagarna bara kryper fram nu.

tiden går hur sakta som helst, förmodligen för att jag ser framemot helgen

då älskade Frida kommer hit :)

Vi ska ha en Frida&Emelie kväll, dricka lite o sen blir det ekebo och dansa och ha skoj :) Vi BEHÖVER roa oss och gör vi det tillsammans blir det tusen gånger roligare! Älskar min lilla Frida, va skulle jag göra utan henne? Hon e en av dom underbaraste människorna jag känner!

Sen ska ja o älskling ;) titta på film o ha mys nån dag i helgen också.

Blir väl på fredagen om inte Frida kommer redan då vill säga för isf får de bli på söndagen istället :) Saknar honom iaf!<3

Happ happ, har hänt då?

Jo igår hade ja och mamma en hel dag med lite shopping o så.

Vi var i ängelholm o handlade lite grejer till nya huset osså åt vi en bit o bara prata, det var en bra dag, fast måste säga att även jag (som Älskar att shoppa) blir trött på det när man shoppar med mamma..hahah.. inget illa mot henne men hon kan va jobbig i affärer.

Hon handlar vad hon känner för o ja frågar; behöver du verkligen de där? och ska du köpa den så behöver du minsann inte köpa den! xD haha.

Undrar ibland vem av oss det är som är mamma här alltså.

Fast ja säger de ju mest på skoj för i slutändan gör hon ändå som hon vill:P

Sen åkte vi o hyrde filmer osså blev de hem o myste i soffan.

Den ena filmen va riktigt kaaass!!! men men, den gick o titta på iaf!

Idag har ja ingen aning om vad som händer ännu.

Bli nog o plugga en del då det är time för skolan imorron.

Har en uppsats o skriva i svenskan. Man ska skriva om sig själv, så det lär inte ta så lång tid, vem känner mig så bra som jag liksom?

Det går på 20min max o skriva den uppsatsen :)

Som tur är tycker jag ju om att skriva annars hade de nog vart en katastrof o skriva en hel uppsats :P men men.

ehm..funderar på att höra med älsk om han vill umgås med mig ikväll (A) fast det vet ja ju att han vill :P höhö!

Men men...

ehm..

Tankarna snurrar rätt ofta nu för tiden, kan bero på att jag för tillfället inte tar några mediciner alls längre.

Jag och mamma var och hämtade ut den nya sorten, men jag är tveksam till om jag vill börja med dom.

Man blir ju lite rädd också med tanke på hur det blev sist.

Jag vet verkligen inte vad jag själv tänkte på och det är väl det som skrämmer mig.

För på något vis skyller jag det på medicinerna.

För jag kände ju att dom hade börjat värka, att jag hade mått bättre ett par dagar ja nästan en hel vecka.

och sen bara *poff* gjorde jag som jag gjorde.

det sjuka är att jag förstår inte hur ja kunde göra så?

jag va liksom inte ledsen, har mått sämre än vad jag gjorde då och jag var rentav glad faktiskt, hur kunde jag då stoppa i mig alla tabletterna o hoppas på att inte vakna mer?

det är iallafall nåt jag ska ta reda på, pratar om det rätt mycket hos psykologen, för jag vill få fram den där känslan igen så jag vet när jag ska be om hjälp om jag skulle känna så igen o så att jag vet när jag ska vara på min vakt gentemot mig själv.

för jag vet ju att jag vill verkligen inte dö.

kanske var det bara ett rop på hjälp?

ett tecken till dom runt omkring mig att jag inte mådde så bra som jag verkade göra.

Psykologen säger att det kan vara så att det blev för mycket känslor på en gång.

För i sorgen mår jag dåligt är ledsen osv, men när jag gick på medicinerna började jag må bättre o bli lite gladare.

Hon säger att jag kanske helt enkelt inte klarade av den där känslan av att mitt i alltihopa helt plötsligt må hyfsat bra.

Det är många som reagerar på det sättet.

Men hon hävdar starkt att jag ska börja med den nya medicinen så fort som möjligt för att komma ur själva depressionen, inte sorgen.

och egentligen har jag ju ingenting att vara rädd för denna gången, för nu har jag ju nån att prata med o läkare som följer upp o kollar så att medicinen fungerar som den ska.

Och mamma,pappa o lillan som håller koll på mig :)<3

jaja, jag är helt 100 på att det var något jag skulle komma ihåg idag, men vad?? de känns som att det är nåt iaf, men ja kommer inte på vad alltså!? :S

hoppas att det inte är nåt viktigt iaf.

kram på er*

Presentation


Sofie Nilsson

Omröstning

läser du denna bloggen regelbundet?
 Ja
 Försöker iallafall
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards