Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Sofie - 9 mars 2009 16:24

woops, va irriterad jag var innan, såg en tjej som skrivit att man inprincip själv väljer att vara deprimerad.. Kan man annat än bli irriterad?

Denna tjejen kan verkligen inte haft ett hårt liv och hon har ju verkligen aldrig genomgått en depression :O 

Visst får hon väl tycka o tänka hur hon vill, men jag förstår ändå inte hur man kan mena på att man själv väljer att gå in i en depression..

Ärligt talat? Undrar om vi hade haft några deprimerade människor överhuvudtaget om det var något man kunde välja?

Tror ju inte att nååågon skulle välja att bli deprimerad?

Jag är det, och jag har fan inte valt att vara det? :S

Snarare önskar jag hela tiden att jag inte skulle vara deprimerad för jag vet om att  jag har så mycket runt omkring mig att vara glad för.

Har så många fina människor runt omkring mej som gör mig så glada och som lyser upp mitt liv, men när det är mörkt inom en hjälper det inte riktigt hur fina o speciella personer man har runt omkring sig.

Man måste liksom härda igenom depressionen och själv finna ett sätt att läka på, för ingen annan kan läka åt en.

Visst min älskade Lelle gör så jag mår mycket mycket bättre och han gör mig mycket mycket gladare och han får mig att vilja härda ut depressionen, utan honom hade jag bara skitit i vilket liksom inte haft någon ork att bry mig, han får mig att orka.

Men samtidigt vet jag, att det är så mycket inom mig själv som jag själv måste reda ut och att det är jag själv som måste finna ett annat sätt att tänka på, för det kan han inte göra åt mig. Även om han försöker och även om han visst kan påverka mig i vissa tankar o hjälpa mig, men inte med allt.

Så är det nog med alla som är deprimerade, han är ju själv deprimerad och jag gör allt jag kan för att hjälpa han ur det, samtidigt som jag vet att det är så många andra faktorer som spelar roll.

Enbart jag, ensam, kan inte läka honom heller, hur mycket jag än önskar och vill det, det går inte om han själv inte försöker också ju.

Men jag vet att inte heller han har VALT att vara deprimerad och våra depressioner beror på helt olika saker, men vi finns där för varandra och hjälper varandra iallafall!

Det sägs att kärlek är starkare än något annat och jag tror faktiskt att den är det, för det jag känner för honom och det han känner för mig, får mig att vilja ha morgondagen! Älskar min älskling <3

Detta inlägget blev säkert jätte rörigt..hehe..men behövde bara skriva av mig lite gran för var bara så irriterad :/


puss o kram*

Presentation


Sofie Nilsson

Omröstning

läser du denna bloggen regelbundet?
 Ja
 Försöker iallafall
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards