Alla inlägg under juni 2008

Av Sofie - 4 juni 2008 04:47

jobbig kväll, det slog mig ikväll att Charlie skulle ha tagit studenten nu på torsdag..
ja som va så himla stolt för att han äntligen var klar med sin utbildning o han som hade kämpat så hårt för att få toppbetyg..ett g fanns inte i hans värld, ett vg var okej och mvg då var han nöjd!
fattar nte att de får va så här orättvist.
varför ville inte Charlie vara en av alla dom som ska springa ut på torsdag?
jag har ju tjatat om den här dagen i över ett halvår, undrat hur han ville att vi skulle fira den.. om han ville festa hemma med släkten elr om vi skulle sticka in till stan o festa..
det var ju nu allt skulle börja, han skulle börja jobba i veinge på heltid, han skulle ha kommit hem från island imorgon, elr ja idag blir de ju om man kollar vad klockan är..
han pratade om så mycket grejer som han planerade att göra, som han drömde om o som han ville göra.. visste han när han berättade om alla dessa grejerna att han aldrig skulle göra dom? visste han redan då att han inte skulle vara med oss idag? shit med frågor man har, frågor som bara Charlie hade kunnat svara på.
sen tänker man såna konstiga tankar också, som, undra om han grät innan han gjorde det? undra vad han tänkte innan han gjorde det? jag måste hämta ut hans telefoner imorron, polisen kunde inte öppna den ena eftersom där e pinkod på den o då får dom bara öppna den om det förekommer brott o det gör de ju inte.. så får se om man kan få tag på någon  själv som kan öppna den, finns ju massor med folk som gör sånt..
kanske man kan ringa in till hans operatör bara iom att vi har kvittona o så på den!?
känns sjukt men ja är i stort behov av att se om han ringt någon o så under kvällen..
känns fortfarande inte riktigt verkligt att ja inte kommer få träffa honom mer :(
tar en dag i taget o hoppas på att morgondagarna blir lättare...
hoppas han har det bra nu iaf...
.......................
aah, o sen till alla er som håller på o tjatar om att gravstenen inte har kommit upp än kan ja bara säga SLUTA! de är extremt jobbigt o höra alla era kommentarer! jag, mamma o pappa har bestämt oss för att vi själva vill leta upp en fin sten för att det betyder mer för oss med en sten vi själva valt.. så när vi är redo att göra det, DÅ kommer stenen upp, så nu behöver ni inte fråga om det mer!!!! tack!
..................................
såå till lite roligare saker:
imorron ska ja in till hbg o va med Jon, han slutar ju skolan imorron så de blir lite fest! ska bli skoj :) :) längtar!
ooh, sen kommer pappa hem från island imorron också :)
och lillan åker till barcelona imorron, ska va iväg en hel vecka =/
ooh, jag har beställt hårförlängning nu :D så på fredag blir ja långhårig :D hoppas de blir fiiint :)
hm..tänker..just det o mammas operation gick bra o hon är hemma igen, hon har legat på soffan o tagit de lugnt hela dagen på doktorns order!
aah, näe nu ska jag sova!

puss hej<3<3

Av Sofie - 3 juni 2008 04:46

läste idag ett enormt fint och välskrivet brev från en mamma som förlorat sitt barn, inte riktigt på samma sätt som vi förlorade Charlie, men nåt liknande iaf.
jag kan inte förstå var hon fann styrkan att skriva brevet?
Jag hade nog aldrig klarat av det o jag vet att mamma aldrig hade klarat av det för de sa hon.
jag blev riktigt, riktigt rörd av brevet måste jag säga.
jag vill inte gå in på detaljer då hennes brev egentligen är oerhört privat, det är liksom hennes ord ju.
men kan ju säga så här mycket iaf: hon läste om charlie i tidningen i samband med sin sons bortgång, och hon fann styrka genom charlie.
detta var i april förra året.
sen lägger hon energi o tid på att leta upp oss för att berätta för oss om detta o för att erbjuda oss sitt stöd samtidigt som vi stöder henne, alltså att våra familjer ska finnas där för varandra kan man väl säga.
tänk det finns verkligen folk som man inte ens känner som bryr sej, trodde inte att det fanns människor i dagens samhälle som gjorde det.
man läser om andra i tidningen, tänker oj vad synd, o sen åter går man till sitt eget, men det gjorde inte hon, hon tog sig tid att sätta sig ner o skriva ett brev o erbjuda oss sitt stöd, trotts att hon själv haft det så hårt som hon haft det!
det beundrar jag verkligen henne för!
----------------------------------------------- ------------------------------------
vrf sitter ja alltid uppe halva nätterna för?
hm..jag e typ alltid lika trött på kvällarna o ändå kan ja inte sova..
för mycket som snurrar i huvudet antar jag!
----------------------------------------------- ------------------------------------
who knows when everything will come to an end?
who knows when your heart will stop beating?
don´t forget to tell the people you love that you really do.
make them belive in you, belive that your true.
----------------------------------------------- ----------------------------------------
jag tycker om den här känslan,
den känslan som har börjat växa inom mig.
min känsla till dej!
den blir bara starkare för var dag som går! <3

Av Sofie - 2 juni 2008 04:01

helgen har varit jätte bra!
Åkte till frida i torsdags,  var med henne o jon..
i fredags skulle ju fridis till skolan nån timme så då spendera ja den med jon, vi stack o käkade o sen satt vi i parken o vänta på frida..
sen stack vi hem till frida igen o så körde helena oss till mej.. hem om till mamma o hämtade lite kläder o så, sen åkte vi ut till papps, gjorde oss iordning o sen grillade vi o blev onyktra! martin, emil, ida, fredrik, lillan o emelie va också där, mange o carro kom också dit en runda, osså fick man veta världens roligaste grej typ =)
hm..sen lördagen va ja typ extremt trött, men ändå, vi åkte ut till skummeslöv o solade lite, sen va de hem igen, käka o dricka lite.. ölspelet är väl inte uttjatat xD men det var kul iaf! bästa helgen jag haft på lääänge, frida o jon ni e helt underbara <3<3
förlåt för att ja putade ut dej ur sängen xD men liite kul e de ändå :P
ooh frida sötnöten, va gjorde Adna på ekebo? xD haha!
puss på er <3
---------------
 vi va o tände ljus o satte nya blommor idag, saknar dej så ja håller på att gå sönder!
önskar att ja på nåt sätt kunde spola tillbaka tiden så att du var här igen!
hoppas du sover gott älskade lillebror!<3<3

Presentation


Sofie Nilsson

Omröstning

läser du denna bloggen regelbundet?
 Ja
 Försöker iallafall
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards